diumenge, 26 de novembre del 2017

LLUNY DE MI


Prunus



La plaça del diamant és lluny de mi. Com si no fos jo qui l’hagués escrita. Molt lluny. En aquest moment, en el punt d’acabar aquest pròleg, em preocupa el meu jardí. Ja hi floreixen els prunus, rosa pàl·lid, i el petit arbre de Júpiter, rosa coral. S’aixeca la tramuntana i me’ls castigarà. Vaig a veure què passa amb el vent i les flors. (Pròleg de Mercè Rodoreda per a la 26a edició de La plaça del Diamant, 1982)

Arbre de Júpiter



Vaig haver d'estudiar anglès seriosament quan ja cinquantejava. Tan fàcil que m’havia semblat al principi i a mesura que avançaven els cursos cada cop es complicava més. Les excepcions sovintejaven més que les normes, les llistes de phrasal verbs eren interminables, per no parlar del listening. Com em costava entendre els cassettes! Quan vaig aconseguir passar l’examen del First Certificate vaig respirar alleujada. Aquells esforços són lluny de mi. Amb els anys he guanyat temps  i tranquil·litat. Ara em preocupa que s’apropa dimarts i encara no he enllestit la pregunta estrella de la lliçó sis. Vaig a posar-m’hi!




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada