dimarts, 17 d’abril del 2018

REGAL ENCERTAT


Carta de Màrius Torres a Mercè Figueres

27 setembre 1937

Estimada Mercè:

T’he de repetir les gràcies pels nous peücs. Ets massa bona persona i no em convé que em tractin així perquè em malaveso. Aquests  nous peücs encara m’agraden més que els altres; no pots imaginar-te fins a quin punt el gris és el meu color. Ara que no em puc permetre de tenir manies, m’he resignat, però abans no hauria volgut mai anar vestit de cap altre color. Passejar per Lleida una tarda de boira, amb un abric gris, un barret gris, uns guants grisos, una corbata grisa, vet ací una cosa que s’assemblava a la benaventurança. Quan em posi els teus peücs, evocaré aquell temps.
(...)

Estimat fill,

No pots imaginar-te la sorpresa que he tingut quan he obert el sobre gruixut que m’has enviat i, dins de la bosseta de vellut, ha aparegut aquest graciós collaret en forma de fòssil de dinosaure! 

Gràcies, gràcies, gràcies! No saps fins a quin punt m’ha agradat! Sembla un gigantosaurus, oi? I a més és groc.
  
Com se t’ha acudit regalar-me’l? Bé, ben mirat no és estrany que el relacionessis amb mi quan el vas veure a l’aparador de la botiga. Coneixes els meus gustos.

Quan eres petit sempre tenies un dinosaure a prop: als contes, als quaderns per pintar, entre els peluixos i fins i tot a la caixa de galetes per sucar a la llet. M’han vingut al cap un munt d’imatges.

Cada cop que, cofoia, em posi el collaret evocaré aquells temps i et sentiré molt a prop, tot sorgint de la boira de Londres.

Mil gràcies i mil petons.

Galetes "Dinosaurus"


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada