dissabte, 7 d’abril del 2018

LES FEUILLES MORTES


Carta de Màrius Torres a Mercè Figueres

21 juliol 37 - Matí

(...)

Quan vaig trobar aquells versos –en "Los escándalos de Crome", justament, una deliciosa crònica anglesa que està a la teva disposició- vaig pensar: té, vet ací uns versos que han d’agradar a la Mercè. Els vaig copiar, i va resultar que, en acabat, me’ls sabia de memòria. Els he dit moltes vegades a la lluna, aquestes nits. Tot dient-los-hi, he trobat que els calia una música, que era forçós que la tinguessin.

(...)


Des de molt jove m’ha agradat escoltar la cançó  “Les feuilles mortes”. Els versos musicats de Prévert  em produïen un sentiment d’exaltació per la bellesa de les imatges i de pena per la separació dels amants.


"Les feuilles mortes se ramassent à la pelle,
les souvenirs et les regrets aussi
et le vent du nord les emporte
dans la nuit froide de l'oubli"...


Me la sé de memòria, estimada lluna. I quan l’escolto ara, ara que tinc un cabàs ben ple de records i d’enyorances, sento que em traspassa el cor. “En aquell temps, la vida era més bella i el sol més abrusador que avui”. Ai las!


Al meu balcó no hi ha lloc per a cap arbre, només per a un grapat de testos. No hi puc recollir fulles mortes però puc tenir cura d’un bé de Déu de plantes: les rego i les netejo de pugó i els trec cada dia les fulles i les flors pansides.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada