diumenge, 22 d’octubre del 2017

LES JONQUILLES




I un dijous a la tarda els dos nois jugaven al jardí i quan va sortir a dur-los el berenar, de seguida ve veure totes les jonquilles plantades al revés: la cabeça amb els quatre cabellets de les arrels, damunt de la terra; i poncelletes, fulles i tija, enfonsades a dins. Diu que només els va dir una paraula, tot i que ella mai no havia estat persona de dir paraules fortes. I no em va voler dir quina paraula els havia dit. (La Plaça del Diamant. Mercè Rodoreda)
 

Havia estat planxant el llençol de fil de l’àvia, el de les puntes d’un pam i els brodats al realç. No l’havia desat perquè encara conservava l’escalfor de la planxa. Mentre m’afanyava a la cuina per preparar un bon dinar als meus nebots, vaig pensar que els nens estaven massa callats però de seguida els vaig sentir córrer i riure de nou. Quan anava a parar taula, la Laia i el Marc em van cridar des de l’eixida: Tieta, endevina de què anem disfressats! Horroritzada, vaig reconèixer sense esforç un fantasma rodanxò i una fada desdentada coberta amb un bé de Déu de puntes.  Han passat un munt d’anys i encara trobo a faltar el llençol de l’àvia al prestatge de l’armari.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada