dissabte, 10 de març del 2018

PARATGE ENVEJAT



Carta de Màrius Torres a Mercè Figueres


11 març 1937

Estimada amiga:

(...)

He mirat llargament la postal de Girona que m’has enviat. De les galeries de casa vostra deveu tenir un panorama que, amb una mica més d’aigua al riu i d’art en les façanes, faria pensa en Florència.
(...)
Adéu altra vegada. Si sabessis com envejo Girona!


Ben teu,


Màrius




Estimats,


he mirat llargament la postal de la Casa de la cascada que acabo de rebre per correu. Gràcies, és preciosa. Havia llegit amb delectació la crònica de la vostra estada i havia vist les fotos meravelloses que em vareu enviat per WhatsApp. Les vegades que he admirat en llibres i revistes aquest edifici i el seu entorn! Em sento feliç que hàgiu pogut visitar un dels meus indrets somiats i, en certa forma, hàgiu acomplert una de les meves dèries.



Des de la distància, si sabéssiu com envejo aquells paratges!



Casa Kaufmann (1939). Comtat de Fayette, Pensilvania. Arquitecte: Frank Lloyd Wright







Haikus encadenats
(sobre el poema Amistat)

Les seves vides
corrien paral·leles,
aigües calmes.

Ara estan juntes,
sense reixa de palmes,
fetes paraula.
 




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada